3d Printer tablası nasıl olmalıdır (Isıtmalı/ Isıtmasız)


Ana sayfa Forum Reprap, Kendin yap… 3d Printer tablası nasıl olmalıdır (Isıtmalı/ Isıtmasız)

Bu konu 17 yanıt ve 3 izleyen içeriyor ve en son  TECHnic tarafından 3 yıl 5 ay önce tarihinde güncellendi.

11 yazı görüntüleniyor - 1 ile 11 arası (toplam 11)
  • Yazar
    Yazılar
  • #368

    al_inventor
    Katılımcı

    Merhaba arkadaşlar,
    3d printer seçiminde tablanın ısıtmalı veya ısıtmasız olması nasıl sonuçlar doğurmaktadır. Isıtmalı mı ısıtmasız mı tercih etmek gerekmektedir. Bu konuda paylaşabileceğiniz bilgi, tecrübe ve tavsiyelerinize şimdiden teşekkür ederim.


      Quote
    #373

    botmaker
    Yönetici

    Konu Taşındı

    Avantajları
    1-ABS malzeme kullanarak küçük parçalar yapabilmek. PLA için gerek yok
    2-Tablaya temas eden yüzeyin parlak olması.
    3-Düzgün yapışma

    Isıstıcı plakanın dezavantajları.

    1- Isıya dayanıklı cam maaliyeti
    2- Kapton maaliyeti
    3- Süre. 30 dakkalık bir parça basıcaksan ısıtmaya 5-10 dakka soğutmaya 5 dakka harcıyosun en az. toplam baskı süresi oldu sana 45 dakka
    4- Y ekseninde esktra ağarlık ve kablolama = hız kaybı.
    5- Kısa ömür, heated bedler PCB olması nedeniyle ömürleri oldukça kısa


      Quote
    #571

    TECHnic
    Katılımcı

    3Dprinterımı tamamladım testlerimi yapıyorum baskıya geçmeden önce. Fakat Isıtıcı plakamı çalıştıramadım. Bed set ettiğimde power supply voltaj kesiyor ve printer da çalışmıyor.

    PC power supply ile deniyordum sanırım ondan. Hot endi ısıttım ve extruderdan biraz flamen vererek erittiğini gördüm, gayet güzel.

    Sormak istediğim, elimde yaptığım cnc için daha önce aldığım 24V 14A güç kaynağı var. Bunu taksam ısıtıcı plaka için çokmu olur 24v?


      Quote
    #577

    botmaker
    Yönetici

    Çözümü kendin bulmuşsun. Evet PC powesupply ı ile heated bed kullanırken böyle bir durum olşuyor. Bunu sebebi de PC powersupplyların yüksek akım çekmeye karşı korumalı olması. Çözümü ise PC powersupplyının 5v ya da 12v çıkışlarından birine akım çekecek bir şey bağlamak olabilir.

    Senin durumda ise 24V 14A lik powersupply ile tüm 3d printerı çalıştırabilirsin. Hemde PC nin tüm kablolarından da kurtulmuş olursun.


      Quote
    #579

    botmaker
    Yönetici

    24v kullanımı ile ilgli bazı dikkat edilmesi gereken hususlar olabilir. aşşağıdaki linkde mevcut

    http://forums.reprap.org/read.php?219,196602,205474


      Quote
    #582

    TECHnic
    Katılımcı

    Kullandığım kart ramps v1.4.
    Kartın besleme girişine.

    Daha sonra bende araştırdım da 24v ile ilgili olarak bazı değişiklikler yapmak gerekebiliyormuş.

    “PC powersupplyının 5v ya da 12v çıkışlarından birine akım çekecek bir şey bağlamak ” derken tam olarak nedemek istediniz. Yani sonuçta ısıtıcı plaka kullanırken power supplyın çıkışına akım çeken birşeyler bağlamış oluyoruz. Tekrar başka bir şey bağlamanın nedeni neden?

    Araştırma yaparken, nette genelde pc power supply kullanıldığını çok gömrdüm ve o yüzden aldım bilsem baştan bunun için power supply alırdım…

    Bu arada ilk denememi plakayı ısıtmadan yapsam ne olur? Plaka üzerinde kapton bantı ile bantladığım 3mm cam var.

    Ayrıca yeri değil ama çalıştırmadan önce bilmek istediğim bir şey daha var. xy eksenlerinin limit switchlerini bağladım tamam ama z eksenin limit switchi tam olarak nereye koymam uygun olur. Yani nozzle tam olarak cama değecek şekilde mi olacak? yoksa 1-2 mm kalacak mı cam ile arasında?


      Quote
    #589

    botmaker
    Yönetici

    PC powersupply ında tek bir kablodan fazla akım çektiği zaman kendini kapatıyor. Diğer kablolardan da akım çekildiği zaman sorun ordana kalkıyor. Bunu çözmek için direnç falan bağlanabiliyor.

    Yatak bölümü yaylı olması lazım ve başlangıç için 1 mm üzerinde durması gerekiyor. Sonra bunu 0.2 0.1 e indirmek gerekiyor. Z eksenindeki limit switch mümkünse kolay ayarlanabilir olması lazım. Terazi yatak bölümünün terazi kaydığı zaman kolayca müdehale edebilesin.

    ilk denemeler için zaten öncelikle mekanik kalibrasyon yapman lazım, yani nozzle 100mm x+ da git dediğinde 100mm gidiyor mu ? Bunları kalibre etmek lazım. Sonra bence PLA ile yazdırmaya başlayabilirsin.


      Quote
    #597

    TECHnic
    Katılımcı

    Power supplyin markası Aopen ve 350w. çıkma aldım yeteceğini düşünerekten.
    Çıkış değerlerini okudum, 12V 13A yazıyor ve tek 12v çıkışı var (- yi saymıyorum).

    Yaylı yatakları görmüştüm aslında yapılanlarda da, ama yaylı yapmadım. Z ekseni switchi dediğiniz gibi kolay ayarlanabilir tie ile tutturdum mile, diğerleri gibi değil. Şuan ısıtıcı levha dışında bir tek z ekseninin hareketinde bazen sıkıntı oluyor. hareket halinde iken takılmalar oluyor. Kullandığım tijonu yukardan tutan bir parça olmadığı için (prusa i3) tijonlardaki hafif yamukluk gerdirme yapıyor sanırım. Gerçi bir taraf diğer taraftan yukardaymıştı onu da ayarladım ama yine de biraz var. Biraz daha hareket ettirip gözlemleyeceğim. Tijon yerine vidalı mil olsa bunlar olmazdı sanırım…

    Yazılım olarak; Arduino için Marlin FW, PC de pronterface kullanıyorum. pronterface’in arayüzü daha sıcak ve kullanışlı geldi bana. Peki pronterface de kalibrasyon menüsü nerde? nasıl yapacağız.
    Mach3 de bir menüsü vardı, ve dediğiniz gibi 100 git dediğinizde kaç gidiyorsa onu oraya yazıyorduk.
    Bunda da bu şekilde mi olacak?


      Quote
    #600

    TECHnic
    Katılımcı

    Evet sonuçta bir işi doğru ekipmanlarla yapmak herzaman temiz sonuç verecektir. İnternette yapılanlara göre ve gövde planına göre yaptığım için tijon kullandım. Bakalım olmazsa artık birşeyler yapacaz…

    Tamam şimdi oldu ozaman toplam dediğiniz gibi 20A power lazım 🙁

    “Dar parçalarla başla yüzeyi geniş olmayan parçaları ile başlama” kısmını tam anlmadım. Dar parça derken heated bed üzerine gelecek yüzeyin darlığından bahsediyorsunuz değilmi?


      Quote
    #602

    botmaker
    Yönetici

    z ekseni için profesyonel otomasyon ya da cnc ekipmanlarında kullanılan vidalı mile gerek olduğunu düşünmüyoru. Aradaki farkı algılamanız pek mümkün değil. Neden ???

    Öncelikle x-y ekseninde kayış kullanılıyor tabiki hız için. Bu kayışların 60mm/s deki hassasiyeti vidalı mil ile karşılaştırıldığında çok düşük x-y ekseninde yüksek hassasiyet yoksan z ekseninde olmasının tabiki bir faydası yok.

    Bunlara ek olarak bu tarz vidalı mil türü elemanların çapları düştükçe hassasiyeti artıyor. Bu nedenle 8mm gijon yerine 5mm lik gijon kullanılırsa z ekseninde hassasiyet baya artar. Hatta 10mm lik vidalı mil den daha iyi bile olabilir. Birde galvanzili gijon yerine paslanmaz kullanmak daha mantıklı.


      Quote
    #604

    TECHnic
    Katılımcı

    manuel denemelerimde biraz biraz gidiyor sorun yok sonra bir yere takılıp kalıyordu. Milleri oynatınca yada hafif çevirince düzeliyor. Sonra iki tarafı da birbirine eşitledim ama ondan sonra o kadar deneme yapmadım. Şuanda z ekseninde 5 mm gijon var ve paslanmaz mı yoksa galvanizli mi aldım hatırlamıyorum.


      Quote
11 yazı görüntüleniyor - 1 ile 11 arası (toplam 11)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.